Боб'ятинський НВК

"ЗШ І-ІІ ступенів-дитячий садок"

Меню
Форма входу
Радіо
Поділитись
Block title

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Вчителям » Початкові класи

Сценарій випускного у Урок математики у 4 класі: Множення у випадку кількох нулів у множнику. Розв’язування задач з буквеними даними.
09.09.2015, 17:03

Тема уроку: Множення у випадку кількох нулів у множнику. Розв’язування задач з буквеними  даними.

Мета уроку: ознайомити учнів із випадком письмового множення, коли всередині є нулі; опрацювати задачу з двома буквеними даними; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення; виховувати інтерес до математики.

Обладнання: девіз, лисичка, їжачок, білочка, лісовичок, вовк, пан Коцький, ведмідь, листочки, грибочки, шишки, горішки, бочки з медом, глечики зі сметаною, ялинки, кетяги калини.

Тип уроку: урок – подорож.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

Один, два, три, чотири, п’ять!

Ми умієм рахувать.

Вмієм креслити відрізки,

І розвязувать задачі,

Ми – активні не ледачі!

Девіз уроку математики:

Діяти – активно!

Думати – оперативно!

Сперечатися – доказово!

Для всіх – обов’язково!

Завдання уроку (Слайд 2)

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні у нас не просто урок, а урок – подорож. Ми подорожуватимемо осіннім лісом. А в кінці подорожі потрапимо на галявину чудес. Але щоб потрапити на неї, ви повинні подолати багато перешкод і виконати завдання усіх лісових мешканців. А завдання ми виконуватимемо по темі: «Множення у випадку кількох нулів у множнику. Розв’язуватимемо задачі з буквеними даними».
  • Отже, вирушаймо.

ІІІ. Контроль, корекція і закріплення знань учнів.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Ми з вами вийшли із школи і попрямували до лісу.  І нас зустрів перший лісовий мешканець. Відгадайте, хто він.

Сидить у лісі на пеньочку,

Веде звірів у таночку.

Береже добробут лісу

Дідусь добрий…(лісовик)

  • Правильно. Це Лісовичок. Він хоче перевірити чи виконали ви домашнє завдання і чи правильно.
  • Зачитайте відповідь до задачі №437.
  • Зачитайте результати обчислень у порядку зростання № 438.

(171, 13836, 137960, 248577)

  • Молодці! Від Лісовичка отримуєте по – осінньому листочку.
  1. Усні обчислення.
  • Ми продовжуємо іти стежкою і тут нам на зустріч лісова пустунка. Хто це?

Що за дивна непосида,

На стежину шишки кида,

З гілки скік та скік на гілку

Упізнали, друзі… (білку)

  • Вона пропонує вам виконати усні обчислення прикладів. Отримайте від Білочки горішки.

А)Гра «Закінчіть логічний ланцюжок» (Слайд 3)

  • А тепер розв’яжіть задачі Мудрої Сови. (Слайд 4, 5)
  • Молодці!  Отримайте від неї  шишки.
  • V. Вивчення нового матеріалу.
  1. Підготовчі вправи.
  • І знову ідучи стежиною ми зустріли ще одну тваринку і він не хоче нас відпускати в похід далі, якщо ми не відгадаємо хто він і не виконаємо його завдань. Готові і далі працювати?

В лісі він без сумки ходить

Яблука й гриби знаходить.

Спина – голки. Очі – намистинки.

Хто це там, біля ялинки? (Їжачок)

  • А Їжачок приніс яблучка. Допоможіть Їжачкові. Ви повинні розв’язати приклади. (Слайд 7)
  • Молодці! Ви впоралися із завданням. Ось вам по яблучку від Їжачка.
  • Вирушаємо далі.
  1. Пояснення нового матеріалу.
  • Наступна лісова мешканка, яка нас зустріла – це Лисичка. Вона хоче , щоб ми її пояснили як виконати множення у випадку кількох нулів у множнику.
  • 20095 * 2. Для того, щоб виконати дане множення спочатку треба 5 помножити на 2, дорівнює 10; 0 пишемо 1 запам’ятовуємо. 9 множимо на 2, буде 18 та ще 1, буде 19; 9 записуємо, 1 запам’ятовуємо. 0 множимо на 2, буде 0 та ще 1, буде 1. 0 множимо на 2, дорівнює 0, записуємо 0. 2 помножити на 2 буде 4. Добуток 40190.
  • Тепер Лисичка наша знає як правильно виконувати таке множення. За це ви отримуєте грибочки.
  • Прямуємо далі на галявину.
  1. Первинне закріплення (№ 441) Гра «Полічи з Сорокою»(Слайд 9)
  • Але що ж це таке? Нас зустрічає лісова мешканка. Погляньте на малюнок. Хто вона? Правильно - це Сорока. Допоможіть їй виконати завдання.

2306 * 6                     40801 * 9                               40059 * 3

  • Продовжуємо нашу подорож.

Фізкультхвилинка (Слайд 10)

  • А наступний мешканець Ведмедик пропонує трохи нам відпочити. Зробимо зарядку.

Осінь в сад наш завітала –

Усі яблука зібрала.

Поскладали в козубки,

Й ми смакуєм залюбки.

  • Молодці! Відпочили. Отримайте бочечки з медом від нашого Ведмедика і вирушаємо в подорож далі.

V. Розвиток   математичних знань.

1. Самостійна робота(№ 442)

- А ось і останній мешканець, який нас чекає. Це – Вовчик. У нього для вас теж є завдання. Він хоче перевірити чи знаєте які числа називають парними, а які непарними.

- Назвіть серед поданих чисел парні.

- Парні числа вам треба збільшити у 6 разів, а непарні – зменшити на 6.

1 варіант.                                                                  2 варіант

20756 * 6 = 124536                                                  3015 – 6 = 3009

  1. * 6 = 24036                                               17201 – 6 = 17195
  • Отримайте від Вовчика по ялиночці.
  1. Робота над задачею (№ 443). Допоможи пану Коцькому (Слайд 11, 12)
  • Розв’яжіть задачі і покажіть пану Коцькому свої знання і вміння розв’язувати задачу.

В. -  kпо 1224 м      ?

М. – с по 208

- Про що розповідається в задачі?

- Скільки місць у великому залі кінотеатру?

- Скільки місць у малому залі кінотеатру?

- Що відомо про кількість глядачів у великому залі?

- Що відомо про кількість глядачів у малому залі?

- Яке питання задачі?

- Чи можемо одразу дати відповідь на питання задачі?

- Що треба знайти спочатку?

- Якою дією?

- Що знайдемо далі?

- Якою дією?

- Що знайдемо потім?

- Якою дією?

- На скільки дій задача?

1224 * k– кількість глядачів за 1 день у великому кінозалі

208 * с – кількість глядачів за 1 день у малому кінозалі

1224 * k + 208 * с – кількість глядачів за день у кінотеатрі.

(Якщо k = 5, с = 4, то: 1224 * k+ 208 * с = 1224 * 5 + 208 * 4 = 6952 (гл.))

  • Пан Коцький задоволений вашою роботою.
  1. Самостійна робота (№ 444). Хитра задача (Слайд 13)
  • Самостійно розв’яжіть задачу ІІ способами.

І спосіб                                                         ІІ спосіб

27 * 3 – 18 * 3 = 27 (км)                  (27 – 18) * 3 = 27 (км)

VІ. Підсумок уроку.

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Як виконується множення у випадку кількох нулів у множнику?
  • Як розв’язати задачу з буквеними даними?
  • Молодці! Ви всі сьогодні гарно попрацювали на уроці.

VІІ. Домашнє завдання.

№ 445, 446 с. 70

Категорія: Початкові класи | Додав: Олічкка
Переглядів: 409 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Корисні посилання
Пошук
Категорії розділу
Початкові класи [16]
Українська мова та література [2]
Біологія [1]
Географія [1]
Історія [1]
Хімія [1]
Фізика [1]
Математика [8]
Світова література [0]
Англійська мова [4]
Основи здоров'я [2]
Трудове навчання [1]



 

Copyright MyCorp © 2021
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz